TOP

Kreativitet og innovation

Kreativitet og innovation er to meget pæne ord for overlevelse på markedet. En investering i mennesker er aldrig en dårlig investering. Det giver måske ikke noget på kort sigt men på længere sigt er det et rigtigt godt valg. Derfor skal der helt sikkert gives mere penge i forskning og uddannelse. En besparelse her er skyde sig selv i foden.

Vi behøver simpelthen ikke finde på den dybe tallerken igen. Forleden købte jeg en Iphone 4 efter at have haft min Nokia snart i 3 år ( Allle folketingsmedlemmer har iøvrigt fået tildelt iphone 3 -endda gratis med vores skattekroner, ikke engang Enhedslisten har sagt noget imod -surprice- ). Nu hvor alle havde en Iphone kunne jeg ikke lade være med have en. Det lignede måske lidt af “teenager pres” idet omgangkreds jeg befandt mig i, men jeg synes nu også jeg fortjente den nu hvor jeg havde haft samme mobil mere end 3 år, hvilket var jo en rekord for mit vedkommende. Men altså at have en Iphone er noget unikt. Den er altså rimeligt berømt erfaret jeg. Nu har jeg købt mange mobiler efterhånden, men jeg har aldrig oplevet at børnene var så interesseret idet, denne gang skulle mine børn lige se og røre som om jeg lige havde købt noget fra et andet univers. Den er altså også berømt hos børn.

Tænk at tør komme ind på et marked hvor næsten 90 % af markedet tilhøre mobilegiganterne som Nokia og Sonyericsson. Samsung og Panasonic har aldrig slået igennem i mobilbranchen, de har fra starten accepteret at blive lillebror til giganterne. Men Iphone vil noget andet. De har virkeligt analyseret hvad det er vil sige at være kreativ og at være innoativ. Nokia og Sonyericsson har derfor fået en tyson knock outer af Iphone. Nokias efterligninger er mildt sagt skrækkelige.

Produktet Apple- Iphone er et levende god eksempel på hvordan man kan overleve på markedet. Derfor behøver folk ikke miste deres arbejdspladser hvis vi finder på samme unikt produkt herhjemme. Vi kan ellers ikke konkurrere med kineserne nu hvor de kan arbejde for 10 kr. i timen.

Read More